Trafik omkring skolen

På vej til skole

Det er vigtigt for os, at alle børn kan komme sikkert i skole.

Vi ønsker at forebygge og undgå trafikulykker på skole-

vejen.

Mindre morgenmylder

For at undgå trafikkaos om morgenen ved skolen anbefaler vi, at eleverne går, cykler eller tager bussen i skole.

Skolen opfordrer alle forældre, der kører deres børn til og fra skole til at sætte børnene af på de afmærkede steder, hvor de ikke kan risikere at skabe farlige situ­ationer for skolens elever

. trafik

Skolepatrulje

For at sikre elevernes skolevej bedst muligt er der ved vores skole oprettet en skolepatrulje.

Skolepatruljen er placeret på Hældagervej ud for skolen samt på Skelvangen. Skole­patruljen er på plads fra kl. 7.45 til kl. 8.00.

Skolepatruljen består af elever fra 7. – 9. klassetrin. Der er også en lærer tilstede sammen med skolepatruljen.

Skolepatruljens opgave er at hjælpe sko­lens elever i trafikken. Derfor alle skal rette sig efter anvisninger fra skolepatruljen.

På cykel til skole

Cykelparkering skal finde sted ved de overdækkede cykelskure. Det er muligt at perkere cykler i fire forskellige cykelskure på skolen.

På løbehjul/skateboard til skole

Eleverne må gerne løbe på løbehjul eller skateboard til og fra skole. Men i skoleti­den skal begge transportmidler anbringes i klassen.

Løbehjul og skateboard medbringes på eget ansvar.

I bus til skole

Buslinjerne 4 og 8 kører direkte til Hæld­agerskolen. Der er busstop ved både Nør­remarksvej (linje 8) samt på Hældagervej (linje 4).

Elever bragt til skole i bil

Skolen opfordrer alle forældre, der kører deres børn til og fra skole til at benytte parkeringspladsen ved Hældagerhallen. Der er indkørsel fra Nørremarksvej.

På parkeringspladsen findes p-båse til langtidsparkering, samt en ”Kys og kør” (afsætningsplads) langs hallen. Her kan du holde i 10 – 20 sekunder, så børnene kan stå ud af bilen, og herefter gå sikkert langs hallen hen til skolen.

For at få en hurtig, sikker og smidig afvikling af trafikken omkring skolen er parkeringspladsen ved Hældagerhallen organiseret som det ses på dette billede:

Trafik

Ved Hældagervej - ud for skolen – findes der ligeledes en ”Kys og kør”. Her må du også kun holde i 10 – 20 sekunder.

søj

Trafik i skoletiden

Alle elever og medarbejdere følger trafikreglerne på ture ud af huset.

Alle cykler med cykelhjelm på ture i sko­letiden.