Kvalitetsnotat

Generelt klarer vi os godt i diverse undersøgelser, og vi vil i skoleåret 2023-24 have øget fokus på:

Elevtrivsel

Vi inddrager eleverne og personalet hurtigst muligt, når målingens resultater foreligger.

På baggrund af inddragelsen besluttes der hvilke fokusområder, der skal arbejdes med på hver årgang og klasse. Dette arbejde indgår i årgangens sociale årsplan.

Elevrådet inddrages i indsatser, der handler om de større fællesskaber, pauserne m.m.

Vores akt-medarbejdere opretter tilbud til elever, der har brug for anderledes pauser i skoletiden.

Vi opretter studiecafé for de større børn som et både fagligt og trivselsmæssigt tilbud.

Elevfravær

Vi vil fortsætte vores systematiske opfølgning på elevfravær for at være både forebyggende og aktiv handlende. Vi er i dialog med forældrene tidligere end før, og vi inddrager dem i, hvordan vi sammen kan mindske fraværet. Vi samstemmer også, når der er søskende.

Vi opretter en morgencafé som et tilbud til de elever i de ældre klasser, der profiterer af en anden start på skoledagen.

Co-teaching

Vi påsætter to voksne i mange lektioner, og vi vil gerne fortsætte vores gode udvikling med co-teaching, så alle børn oplever deltagelsesmuligheder i undervisningen og øget læring/trivsel i den forbindelse.